آغاز بهره برداری از معدن طلای دره اشکی

خانه / بلاگ

آغاز بهره برداری از معدن طلای دره اشکی

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ pasargadmine ۰ دیدگاه

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، علیرضا طالاری با اشاره به این مطلب گفت: اردیبهشت امسال مجوز بهره برداری معدن دره اشکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت و از اول تیر،‌ عملیات تجهیز و بهره برداری آن آغاز شد. احداث جاده دسترسی به این معدن تا پایان مرداد به پایان می رسد و از شهریور، باطله‌برداری و استخراج شروع می شود.
وی افزود: به‌این‌ترتیب، معادن فعال این مجتمع از 2 معدن به 3 معدن افزایش یافت که براساس پروانه بهره‌برداری معدن دره اشکی، می‌توان حدود ۱۳۰هزار تن ماده معدنی با عیار ۲/ ۱ گرم در تن با هدف گذاری استخراج سالانه 13 هزار تن، حداقل ۱۰ سال بهره‌برداری کرد.
مدیر مجتمع طلای موته با بیان اینکه با بهره‌برداری از معدن طلای دره اشکی، ذخیره طلای این مجتمع از حدود 2.5 به ۳ میلیون تن افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: افزون بر این، طول فعالیت مجتمع افزایش خواهد یافت. به طوری که براساس شواهد موجود و با اکتشافات تکمیلی، میزان ذخایر معدن دره اشکی افزایش می‌یابد و ازاین‌رو، یکی از امیدهای تامین مواد اولیه کارخانه خواهد بود.

رشد 1.2 درصدی فرآوری خاک طلا
طالاری با اشاره به عملکرد مجتمع طلای موته طی 4 ماهه نخست سال جاری گفت: در این مدت، با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود ۷۶ هزار تن خاک فرآوری کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد 1.2 درصدی برخوردار بود.
وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده، ۱۰۶ کیلوگرم شمش طلا در مجتمع طلای موته تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۵/ ۳ درصد کاهش داشت.
مدیر مجتمع طلای موته برنامه تولید این مجتمع را تا پایان سال‌جاری ۳۰۰ کیلو شمش طلا اعلام کرد و افزود: چنانچه بتوانیم ماده معدنی پر‌عیار تامین کنیم به‌طورقطع بیشتر از برنامه تولید خواهیم کرد.

افزایش 72 درصدی استخراج
طالاری درباره میزان تولید سایر معادن مجتمع طلای موته اذعان کرد: در 2 معدن سنجده و چاه خاتون نیز عملیات استخراج معدنی شامل ماده معدنی و باطله‌برداری انجام ‌شده و براین اساس، طی 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۷۲ درصد افزایش داشته است.

حذف مالیات ارزش‌افزوده مشکلات فروش را برطرف می‌کند
طالاری از حذف مالیات ارزش‌افزوده بر شمش طلا از دی‌ امسال‌ خبر داد و افزود: در سال گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان را در این زمینه دریافت کردیم و ‌اکنون برای اجرا به دولت رفته و قرار است از دی‌ امسال اجرایی شود.
به گفته مدیر مجتمع طلای موته، حذف مالیات ارزش‌افزوده به نفع تولیدکننده خواهد بود زیرا میزان فروش با رشد مواجه می‌شود. همچنین مشکلات فروش نخواهیم داشت و با اجرایی شدن حذف مالیات ارزش‌افزوده بر شمش طلا، نه‌تنها هزینه تمام‌شده برای خریداران نیز با کاهش مواجه خواهد شد، بلکه بر تعداد خریداران طلا نیز افزوده می‌شود.

برچسب ها :


دیدگاه شما

Your email address will not be published.